dinsdag 24 maart 2009

stageweek 'to taste'

hello everybody!





Hier ben ik weer met meer nieuws uit het verre Kaapstad!





Vorige week hebben we rond het zintuig 'proeven' gewerkt. Dit vond ik het leukste zintuig tot nu toe! Jammer genoeg heb ik geen Belgische frieten kunnen maken met de kinderen (wegens het niet vinden van een friteuse). We hebben dan maar gekozen voor iets gezond: 'KINDERSANGRIA'. De kinderen vonden dit SUPERlekker. Zelfs de kokkin van de school was onder de indruk van ons drankje. Omdat de kinderen dit zo fijn vonden hebben we besloten om volgende week met hen koekjes te bakken.


We hebben de kinderen ook een nieuw liedje aangeleerd 'jummy,jummy,jummy, to my tummy, tummy, tummy'. Dit liedje zingen de kinderen constant, ze vinden het echt een geweldig liedje. Ik heb er een stukje uit gefilmd terwijl de kinderen aan het zingen zijn, maar ik krijg het niet op de blog. Dit zal voor later zijn. We hebben ook geknutseld met pasta en groentenmannetjes gemaakt.


Samen met de kinderen hebben we ook zoutdeeg gemaakt. Dit was echt een succes. De kinderen dachten dat we brood gingen maken. Ze konden kneden als echte bakkers! Na meermaals proeven van het deeg hadden de kinderen door dat het om zoutdeeg ging en gingen we aan de slag.


Ons verhaal van de week heet 'Handa's surprise'. De kleuters moesten achteraf het verhaal in de juiste volgorde leggen. Dit lukte hen echt heel goed. We speelden ook een taalspel en telspel met fruit.





Melina en ik zijn ook begonnen aan de schoolbibliotheek. We gaan de boekenkast ordenen per thema. Dit wordt een werkje van enkele dagen, maar dit doen we met veel plezier.





Ik heb voor Faith ook naamkaartjes gemaakt van de kinderen. Elke morgen moeten de kinderen hun naam zoeken en ophangen op een groot bord. Faith was heel blij met haar nieuw kaartjes en bedankte ons wel 10 keer!


Vorige week vrijdag hebben we Faith meegenomen naar Kaapstad. Hier moest ze een bus nemen tot eastern cape, waar de begrafennis van haar broer zou plaatsvinden. Daarom kon Faith maadag nog niet op school zijn, waardoor ik en Melina er alleen voor stonden. De kinderen luisteren al veeeel beter dan in het begin! Gelukkig! In de namiddag belde Faith mij op om te vragen hoe het geweest was. Ze was zo blij om ons vandaag terug te zien dat ze ons alle twee eens goed vastpakte. hihi.





Dit weekend was de zon weer van de party, ik en Melina zijn dan maar meteen naar het strand gereden, met een rood velletje kwamen we terug. We hebben ons ook een echt Afrikaans kleedje laten maken op maat. De kleermaakster vertelde mij dat ze nog nooit zo een smal kleed heeft moeten maken. hahaha.





Deze week werken we rond horen. Hier krijgen jullie volgende verslag over!





vele groetjes!


Katoe xxx





AAN ONZE BELGISCHE KLASGENOTEN: VEEL SUCCES MET JULLIE UITGROEISTAGE, IK DENK AAN JULLIE!!!!!!!!

ordenen van de boekenkast






















de naamkaartjes van de kinderen



























verhaal vertellen





































prenten in de juiste volgorde leggen








































kindersangria maken




































MMMMMMM.....
























lekker smullen























zoutdeeg maken









































































knutselen met pasta



















































zoutdeeg verven


























verder werken aan ons prentenboek 'Polly the cactus'























groentenmannetjes maken


































spelen met hoela-hoops

































taalspel












































telspel




















Melina en ik in onze Afrikaanse kleedjes!!!!


1 opmerking: