woensdag 18 februari 2009

eerste stagedag: introductie 'the 5 senses'

Vandaag was het de eerste keer dat we echt les hebben gegeven. Met een bang hartje vertrokken we richting Mashipumelele. Ik en Melina geven les aan 12 kinderen. (maar ze tellen voor 20). Het duurde een tijdje om te tot zwijgen te krijgen maar na een tijdje lukte dit wel en deden we de ochtendrituelen. We hebben hun ons nieuw liedje aangeleerd over de 5 zintuigen. Dit vonden ze heel leuk en sommigen zongen al mee

Nadien speelde ik met een groepje ons 5 zintuigenspel (een soort ganzenbord). Het was heel moeilijk om hen duidelijk te maken dat ze ieder om de beurt moesten spelen. Maar de opdrachtjes vonden ze heel leuk. Als ze op een mondje kwamen, werden ze geblindoekt en moesten ze raden wat we in hun mond stopten. Als ze op een oor kwamen moesten ze raden welk geluid ze hoorden, enzovoort.

Melina knutselde ondertussen met een ander groepje een mannetje in elkaar. De kinderen moesten alle zintuigen uitknippen, inkleuren en deze op de juiste plaats kleven in hun mannetje. Dit deden ze heel graag en heel goed. De kinderen weten heel goed waar hun zintuigen zitten.

Faith en Mandy lieten ons met de kinderen alleen in hun klas waardoor de kinderen op sommige momenten echt megawild waren. Ze testen ons echt. Zingen helpt op sommige momenten wel om ze stil te krijgen maar niet altijd.... We zullen nog een andere manier moeten vinden.


Ons liedje over de 5 zintuigen:

Oh, I've got 5 senses,
showing me the way.
I've got those 5 senses,
helping me each day. OLEEE!


Ik denk echt wel dat de kinderen onze activiteiten leuk vonden, en er dingen uit leren. Maar leren stilzitten zal een moeilijkere opdracht worden vrees ik.....

Morgen en vrijdag helpen we Faith en Mandy gewoon terug mee en vanaf maandag starten we met ons eerste zintuig 'voelen'.

Nu zitten ik en Melina in een Internetcafe te typpen want het Internet in ons huis is echt superduur en de helft van de tijd werkt het niet.


tot volgende keer met meer nieuws!

































voelen aan de cactus





















het 5 zintuigen-spel (allemaal zelf in elkaar geknutseld)






















knippen/plakken/kleuren





















de 5 zintuigen- mannetjes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten